onsdag 17 februari 2010

Jag hoppades att han hade beordrats att gå i ide....

Det har varit tyst om och från Gunnar Axén i media, vilket varit oerhört skönt, sedan han och Helena Rivière hade sitt avskyvärda debattinlägg om och mot Alexandra i AB.
Personligen hoppades jag på att han beordrats gå i ide.

Men i verkligheten visar det sig att han håller föredrag om gällande sjukförsäkring på en valupptakt för (M). Axén förevigar det hela och tar bild på deltagarna på mötet -
citat Axén
"Stämningen var på topp och åhörarna gjorde vågen (bilden) redan innan jag började tala."

Göra vågen ?

Att göra vågen när det ska talas och debatteras politik, i detta fall sjukförsäkringen är helt obegripligt. När man sedan vet hur och vad den nya sjukförsäkrings reformen resulterat i för sjuka gör det att jag blir rejält illamående. Vilket jäkla hån !

Sådana barnsligheter som att göra vågen och applåder hör inte hemma i detta sammanhang eller på denna nivå i politiken.

Om jag får bestämma - I mitten av september 2010 kommer Axén & co vare sig applådera eller göra vågen.......

Om samma ämne : AB, PeterAndersson, MartinMoberg,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar