torsdag 17 juni 2010

Vad ord som smärta och arbetsförmåga kan läsas och tolkas olika

Tar än en gång fram kopiorna av dokumenten som jag skickat till FK.
Läkarutlåtande och slut dokumentation från genomgången ALI (arbetslivsintroduktion).
Läser och läser. Läser igen.
Min hjärna tar inte in information lika bra som förr men inte är jag så här jävla galen att jag inte fattar vad läkarutlåtandet och handläggaren på AF har skrivit. Eller ?

Läkarutlåtande och utlåtande från AF säger samma sak - mina besvär är av den graden att jag inte klarar ens 25% arbete, anpassat eller individanpassat arbete. Mina skador i armarna kommer aldrig att bli bättre, smärtproblemen kan inte lindras. Tillståndet är stationärt.

Men svaret från FK säger något helt annat - jag har inte nedsatt arbetsförmåga med minst en fjärdedel.
Personen/erna som behandlat omprövningsärendet på FK, har de verkligen läst medskickade dokument ? Samma kopior jag har framför mig. Jag undrar verkligen.

Förstår helt och hållet de personerna som får besked dylika detta och som inte orkar längre. Livslusten liksom rinner ur en. Det är ett stort hån.
Vad fortsättningen blir vet jag inte. Men jag är i läget som jag befarat - tydligen för sjuk för AF och för frisk för FK.
Utanförskap - det är visst så det kallas.

Bloggat : Utredarna, DittochDatt, KallaSverige, Veronica Palm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar