torsdag 20 januari 2011

Livets slut eller livets början

En del säger att jag är barnslig, andra säger; Är du verkligen allvarlig nu ?. Det finns till och med vissa som påstår att jag är galen...
Men jag vidhåller fortfarande; Detta liv jag lever nu är bara ett av mina liv. Det kommer något efter detta och antagligen har det varit något innan.
Är det för att jag är så missnöjd, besviken och less på livet jag har, undrar ni. Näe det kan jag inte påstå, snarare - Det här kan INTE vara ALLT !? (då blir jag besviken!)
Genom livet möts och stöts vi av med-motgångar. Somliga mer av det ena.... Upplevelserna formar oss. Sätter spår.

DU som idag har lämnat detta livet. Fortsatt. Tänk om DU kunde tala om för oss andra hur det blir. Hur det är. Efter detta.
DU har inte längre ont, inte heller lider DU. På det är jag säker.
ONT, det har DE som sitter kvar vid sängkanten. Ont i hjärtat. DU tog med dig en bit av det när DU försvann.
Hoppas DU har det bra, vi ses igen. När ? Det vet ingen någonting om. Bara ATT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar