torsdag 5 augusti 2010

Bildminnen från semestern

Det blir en och annan bild tagen på huset barn , jag menar katter....
Herren som ligger här nedan, Enzior, är ingen fotokille. Han tittar ofta bort hur man än försöker få hans uppmärksamhet eller så reser han sig och trippar snabbt iväg för att helt komma undan kameralinsen.
Här ligger han ju kvar men han skriker.... "Tar du en endaste bild till på mig så har du sett mig för sista gången"

Visst är han väl för SÖÖÖT ?



(han gäspar...)

Nedan följer några bilder från en tripp som vi gjorde med goa grannarna under semestern Trevlig resa, trevligt sällskap !



SVAMPEN - Vattentornet i Örebro. Torn med hiss och restaurang längst där uppe.
Ganska så häftigt.

Besök i Västerås Domkyrka.
Jag tycker nog ändå att man gott kunde få en ängel vid gravskriften.... men vissa kanske föredrar döskalle istället. Eller har det med det där att göra vart man kommer när vi dör ? Himmelen eller Helvetet ?
Kyrkan var otroligt fin. Väl värd ett besök.

Behöver ni en kandelaber eller annan ljusstake när höstmörkret drar in eller när strömmen går ska ni åka till Skultuna och köpa en´.
Finfina grejer..

halv bil på museumet i Köping
Ett annat stopp gjordes i Köping och ett besök på Bil - och Teknikhistoriska Samlingarna. Ett museum fyllt till bredden med motorsaker och fordon av olika slag.
Hoppas ingen anmäler mig. Fick bara ta bilder för eget bruk, så nu använder jag bilderna här på bloggen......
Sätter inte in bilder på några av de fina bilarna från 1910-talet, men de var mycket ståtliga. Så jäkla stora och höga. Säten som en hel vardagssoffa !

En bild på brandsläckaren Olle, det kan väl inte vara så farligt om jag lägger ut... ?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar