måndag 2 augusti 2010

Den vanliga jäkla vardan´är här

Jo men visst, veckor av ledighet GÅR fort. Ångesten börjar att krypa på så där lite lagom på söndags förmiddagen, för att sedan bara öka och på kvällen är den på en sådan nivå att illamåendet inte är långt borta.
Överdrivet ?
En del känner så innan arbetsveckorna ska ta sin början igen.

Jag som är en av dem som är hemmagående mest hela tiden, en av de där som är både lat och arbetsskygg. **läs - sjukskriven/utförsäkrad**
Jag längtar och tänker tillbaka på när vardagen var som jag ville att den skulle vara.
Så där lagom stressig, jobbig, tröttsam, rolig, spännande och man längtade till att det skulle bli semester.
Att komma igång och arbeta efter man haft långsemester, drar Sveriges alldeles egna underbara solstråle - Socialförsäkringsminister Cristina Husmark Pehrsson, liknelsen till att komma tillbaka i arbete efter långtidssjukskrivning. "Kan vara både lite segt och svårt att komma igång"
Jag kommentarer inte vidare om den liknelsen...




Hoppas ni har eller haft en skön och bra semester.
Eftersom jag varken är berättigad ersättning från A-kassa eller sjukförsäkringen, antar jag att min semester fortsätter.
Jag lutar mig tillbaka i solstolen - Faan också att det ska regna !
Läs : RESURSBLOGGEN, HN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar