torsdag 23 september 2010

Ett helt annat inlägg ----- Att fylla 40 och inte fira (hemma)

I flera dagars tid har jag börjat på inlägg, raderat, skrivit igen, sparat för att sedan igen kasta bort det jag rattlat.
Känns som om luften, orken (den lilla jag hade), näst intill som om själen har lämnat mig. Det finns hur mycket som helst att ta upp i och med söndagens val och händelser i samband med det.
Men jag orkar inte.


Jag ser tillbaka istället.....
Sedan länge hade jag bestämt att jag inte skulle vara hemma den dagen när jag lämnade trettiotalet för fyrtiotalet...
Planerna var många och olika, men till slut blev det Gran Canaria ihop med make, bror, fyra brorsbarn, en maka. :D och ett damsällskap.
Alltså ett helt gäng.



Komma bort, njuta av värme och sol. Umgås med familjen och ha det gott. Bättre kan det inte vara eller bli. Precis som jag tänkt mig.


Firandet började redan vid frukost, fint blomsterarrangemang. Tack Marie-Anne.


Tårtan som serverades vid eftermiddags fikat. Mycket god, gjord av ett bageri med tysktalande hantverkare - svårt med ä & å...



Födelsedagsmiddag intogs
på restaurang El Labrador, ca tio minuter från San Agustin, uppe i bergen i Montaña Data.
Mycket trevligt och mysigt ställe. Man sitter utomhus i en avokadolund på gamla palmstubbar vid stenplattebord. Så besök vid dåligt väder är nog inte att rekommendera. Vi åt Tapas till förrätt sen valde jag lammribbs med Canarisk potatis. Så gott !


Att välja att åka bort när jag fyllde var ju för att fira med närmaste familjen. Inget presenttvång, snarare tvärtom, men det märktes INTE. Och inte när jag kom hem heller. Har fått så mycket fina presenter och blivit firad. Jätte trevligt - både att åka bort och inte vara hemma och sedan bli firad hemma ändå...

Ingen nyhet - jag älskar kor ! Nedan är den största jag nu äger. Hon heter TYRA och den fick jag av släktingar - TACK Micke & Lisa och Jimmy!

Hon mjölkar dock lite dåligt ;)

Enzior undrar vad det är som kommit in...


TACK Lillemor & Alf för fint handgjort konstverk.

Av älsklingarna från Japan, massor av fint.
Sake med glas, te/kaffe koppar med fint handmålat motiv, Yebisu ölmuggar och olika saker med sakura motiv. TACK kära Yuka & Tim !

Kossa inköpt av Mimmi under Englands vistelsen.
TACK gumman !
TACK - bror och tjejer - jag ska ha riktigt sköna och härliga dagar under SPA vistelsen.
TACK, TACK, TACK !
TACK även för fin mässingsstake, halsband, kristall och blommor !
Ett fint album fann bror på öna´, här ska allt dokumenteras från veckan

"WEIRDOS ON VACATION"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar