söndag 13 mars 2011

Veckans händelser

Att det är långt till Japan är ingen nyhet. I dessa dagar känns det som en hel evighet dit, en helt annan värld.
Visst, jag kan vara så egoistisk och tycka att det är skönt att det är både långt och att vi i Sverige inte drabbas av jordbävningar och tsunamis.
Utanför Tokyo bor favoritpojken Tim. Han är inte vår son men det är faster & farbrors "pojke".
Att han är så långt bort i detta nu, mitt i kaoset i Japan känns i hjärtat. Tack ock lov är både han och hans fru oskadda. I alla fall fysiskt.
Live bilderna rullar på i en ruta på dataskärmen, förödelsen är stor längs Japans östkust. Hela städer är försvunna inklusive invånarna. Det som är de stora orosmolnen nu är alla mindre efterskalv och kommer det som det spås ytterligare inom några dagar ett nytt kraftigt skalv. Kärnkraftverken som skadats i samband med det stora skalvet, vad händer? En händelse med ett kärnkraftverk österut 1986 finns ju starkt i minnet. Hemska tankar.

Tidigare denna vecka, under tisdagen och onsdagen befann jag mig uppe i skogarna norr om Karlskoga, på Loka Brunn. Käre snälla bror med familj gav mig Loka besök i fyrtioårs present. Två härliga dagar ihop med raragoabarndomsvännen Maria, som gjorde dagarna helt perfekta. Bad och en skön spabehandling på eftermiddagen och en superb tre rättersmiddag på kvällen gör vilken person som helst alldeles lycklig och nöjd. Loka Brunn är ett ställe jag varmt rekommenderar Har varit där flera gånger och med säkerhet kommer jag att åka dit igen. Varför chansa med något annat när man vet att Loka är perfekt ?




Världen snurrar på, oberoende vad som sker på andra sidan klotet fortsätter livet. Så även i fredags kväll i Cloetta Center, Linköping.

Jerry Williams - Ingen dålig 69 åring må jag säga. Full fart och rock´n roll !
Massor med härliga låtar men när han började på, min favoritlåt En vintersaga, första stroferna steg jublet och huden knottrade sig. Så bra !
Ja jag har haft låten här ett flertal gånger .... så nej jag ska inte lägga in den igen. Det skulle bli en Fatboy låt istället. Men fasen, når funkar inte som jag tänkt, ni får själva lyssna på youtube eller annat Fatboy -Bad news from pretty red lips.
Summa summarum - en bra show värd varje krona !


Till sist en liten avskyvärd krabat som dök upp på vår altan.
Kolla vilken jädra otäcking ! Det blir att ställa ut fällor på altanen, fy attan sådana där vill jag inte veta av. Har ju katterna... Fast i köpekontraktet står det att de inte får släppas ut som utekatter. Men en stund bara? Så de kan ta den där äckliga saken. Fast frågan är om de skulle fånga den, kanske skulle de själva gömma sig ? Det får bli fällor, fy fasen undrar var den kryper in någonstans....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar