lördag 23 april 2011

Glad Påsk !

Det var Påsk. Barnen hade målat en massa ägg och lagt i en korg. Tuppen råkade komma förbi och såg alla färgglada äggen, varpå han rusade iväg från bondgården och iväg till djurparken där han spöade upp påfågeln.
Kanske blir kycklingarna som ovan...

GLAD PÅSK !

Eftersom Påsken är så sen
i år krockar den med bruttorna Mimmi & Nellies födelsedagar. Så inte nog med att man, eller jag bäst att säga, sätter i mig massor med Påskgodis och mat så är det även gourmé mat och tårta. Flera dagar i sträck !
Träffade en gammal klasskamrat i veckan, han har kommit igång och tränar flera pass i veckan och gått ned många kilo i vikt. Hans kommentar var "det finns ingen ursäkt, det är bara att starta och köra på" och så tittade han uppifrån och ned på mig med ett leende.
Jag förstod....
Jaja får väl ta hjälp av honom när Påsken är slut. Nu återgår jag till mitt Påskägg !



Ställ aldrig, ALDRIG, Påskliljor och Tulpaner i kyl för att de ska "vänta" med att slå ut. I alla fall inte ett kylskåp som har termostaten ur funktion och har temp nästan som en frys.
Ja ni fattar säkert ?
Fick kasta alla blommorna. De var frysta allihop, de blev som snor efter några minuter i rumstemperatur F ********* J**** S***
Idag ska jag köpa nya !



FORTSATT TREVLIG PÅSKHELG !



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar