måndag 19 september 2011

Kläder för politiker

Varför kommenteras det endast om kvinnors kläder och utseende inom politiken och inte om männens?

Har sett och tänkt på det förrut men när jag i dagarna läste om den nya RÖDA danska statsministern Helle Thorning-Schmidt, att hon ibland har kallats Gucci-Helle, så kunde jag inte låta bli att "undra" i ett inlägg.
Jag har inte en blekaste aning om Reinfeldt har modehus designad kostym och vilken/vilka i så fall. Jag har vare sig det intresset, inte det ögat att se det heller. Å jag ger tusan i vilket faktiskt.
Har sökt runt på nätet för att hitta svar på om han har, men jag har inte lyckats.

Däremot finns det ganska got
t om kommentarer i ledare och artiklar där kvinnliga politikers kläder nämns. Ja till och med deras accessoarer. (ni kommer väl ihåg Mona Sahlins röda Louis Vitton väska) Varför ges det kommentarer om kläder och annat när det ska vara politiken det handlar om? So what, om de är snyggt klädda, har kläder från modehus ? Tillåter deras plånböcker det så.
Men det var ju inte det som var själva saken, utan den att det faktiskt behövs skrivas om och läggas fokus på över huvudtaget. Irriterande. Kanske ett införande av en politikerdräkt/kostym skulle göra succé ? Ja det vill säga, bara den inte är från Boss eller Gucci....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar