tisdag 18 oktober 2011

Förtroende eller inte - förändrar inget

I söndags var det dags igen, "kundnöjdsfrågor" om försäkringskassan. Uppringd av en trevlig kille från SKI.
Uppföljning från förra årets undersökning, om vilket förtroende jag har för försäkringskassan som myndighet och dess personal.
Man är anonym. Jaha ? Ju mer jag tänker på saken, om hur jag från början blivit "utvald" till att svara på frågorna, desto mera säker blir jag på att det inte sker med någon anonymitet som det sägs. Hur fungerar det i så fall ? De vet till och med mitt postnummer...

Struntar i vilket förresten, anonymt eller inte. Jag har inga hemligheter, jag kan berätta om alla mina kontakter och ärenden jag har haft/har hos försäkringskassan. När som, alla dagar om året.
De flesta kontakter bra men tyvärr några helt åt skogen. Tråkigt och sorgligt nog är det de dåliga händelserna som sitter kvar bäst i minnet.

Läser på nätet att förtroendet för försäkringskassan har sjunkit enligt en utredning gjord av sociologiprofessor Stefan Svallfors. Hmmm, nämen jasså !?

Mitt förtroende för försäkringskassan, ja det pendlar lite. Med undantag för några tillfällen genom åren så tror jag och hoppas att personalen på försäkringskassan arbetar och gör sitt yttersta för oss "kunder". Helt efter de förutsättningar och verktyg de har till sitt förfogande. Sen att det finns vissa personer som hamnat på "fel arbetsplats" det hör ju inte till förtroendet. "Fel person för arbetet" finns kanske även på andra ställen än försäkringskassan ?
Det är ju det förstås, att på en arbetsplats som försäkringskassan gör de nog mer skada än om de arbetat ute i en park och rensat ogräs...
Så mitt förtroende för försäkringskassan på en skala 1-10 ? Jag är snäll, så en svag 6.

Rapporten från SKI
tror jag ska vara klar någon gång i mitten av november. Tror inte att den heller kommer att visa på något ökat förtroende för försäkringskassan. Undrens tid kanske inte är förbi ?

Länkar: SR, DN,
Bloggat: AlliansFrittSverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar