tisdag 11 oktober 2011

Lovliga byten

Vad ska man tro ? Att det skett medvetet och med vetskap om reglerna för bostadsbidraget ?
Behöver väl knappast skriva att det är Juholts felaktigheter jag undrar över.
Blir så otroligt arg och besviken. Jag kan eller vill inte tro att det gjorts med avsikt men samtidigt går det inte att få ihop det med att han inte visste. ?????
Förtroende ? Nej, jag måste säga att jag har varit ganska så "sval" för Juholt ända från start. Med det här så tycker jag bara att han ska bort. När han än och vad han öppnar munnen om så kommer denna sak att vara den som alla tänker på. Inget förtroende finns.
Visst, jag har sagt flera gånger att det inte är något personval utan parti och politik är det som kommer först. Men med sådana här gjorda felaktigheter ska och kan man inte vara i fronten. Inte av något politiskt parti.

Om Juholt är en enda stor lysande måltavla sett i ett gevär så har den varg, som på Vikbolandet dödat många får, klarat sig från att hamna "i kornet".
Men nu, i och med att älgjakten startat, så har den 258 jägare efter sig ute i skogen. Vem har sagt att det ska vara en jämn kamp.... ?
Nu verkar det som om det kommit in ytterligare en varg i området. Illa vald tid måste jag säga...
Så risken är väl nu att det kommer att skjutas en frisk och en sjuk varg i området. För skillnad ser man väl inte på dem ? Hoppas för övrigt att årets jakt blir utan felskjutningar och personskador. Håller mig från skogen för säkerhets skull.


Media: Folkbladet, AB

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar