torsdag 24 november 2011

Att inte göra lista

  • baka saffrans bröd
  • dé ska dammas
  • putsa glasdörrar och speglar
  • stryka, byta dukar
  • torka uppe på vitrinskåp + kökshyllan
  • dé ska dammsugas
  • putsa.... ja 12 fönster äré nog- fyra sidor på varje
  • byta gardin i köket
  • ställa/sätta i ordning adventsbelysning - hmmm ett tjugotal blir det nog på ett ungefär
  • pynta och göra i ordning adventsljusstakar med ljus
  • sätta upp ljusslingorna ute
  • ...
  • ...
  • ...
  • ...
  • ...



Tur, någon sådan LISTA har INTE jag... Eller har jag ? Har under åren "omvärderat" detta med att vända upp o ned på hemmet inför advent och Jul. Eftersom jag inte kan själv och inte orkar så kan jag inte begära och tycka att min närmaste ska göra det på ett speciellt sätt. Ja jag vet, älskade plutten att det är en bit kvar....

Vad jag gör nu... Jag sätter mig tillrätta i soffan med min bok och en katt. (nån chokladask hittade jag inte)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar