tisdag 27 mars 2012

Japan here we come

Ångesten över flygresans längd börjar ta för mycket plats när jag läser "Time left to Tokyo" och det fortfarande visar över 6 h, då försöker jag dra nytta av de andra uppgifterna på flight informationen. 
Som att : "Speed 938 km/h" "Total distance 9640 km" "Altitude 11936 m" och att det är jäkligt, jäkligt kallt ute på andra sidan det lilla fönstret där jag ser ingenting passera förbi. Hur fasen hade jag annars tagit mig till favoritpojken Tim och hans söta Yuka ? Tagit en båt tur ? Ja det hade väl fått bli ett lastfartyg och jag hade väl fått starta resan straxt efter Jul för att komma fram tills nu... Näe just inget alternativ.

Med data om höjd, fart och annat så blir slutsatsen att det är bra fantastiskt att vi kan ta oss från A till B på detta sätt. Att denna "pippi" kan ta så många människor med vikt av både oss, packning och annat ända hemifrån till asien i ett enda svep på nästan BARA tretton timmar. Tack Boeing och KLM för de´!

Kan inte låta bli lite fakta...

På en vanlig långflygning med en 747 används ca 5,5 ton mat.
Det får plats att parkera 45 st medelstora personbilar på vingarnas yta.
747 lyfter med 396,9 tons vikt.
747 bär upp till 240 000 liter flygbränsle.

Ja det är bra fantastiskt med flygplan....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar