måndag 7 maj 2012

Ingen Karlsson här inte

Lite mera hockey. Eller snarare namn på spelare. Svåruttalade, konstiga eller lite roliga enligt mig får jag väl tillägga. Ni kanske kan säga och uttala dessa namn tio gånger i rad....
Vad sägs om Vitryska spelaren KOSTYUCHYONOK Viktor eller fransmannen HECQUEFEUILLE Kevin. Kanske att kazaken KRASNOSLOBODTSEV Vadim är lättare ?
Helt klart lättare är hundmaten... lite felstavat... FROLIK Michael. När vi nu är inne på mat, italienska ishockeyspelare låter som nåt man kan äta eller dricka. FELICETTI Luca, SCANDELLA Giulio, BORGATELLO Christian och MARCHETTI Stefano.
Men ett namn som bara är vackert, jadå jag bjuder på mig och erkänner att jag är lite galen, är den schweiziska spelarens namn. BLINDENBACHER Severin
Någon som håller med ? Näpp, skulle inte tro det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar