tisdag 8 januari 2013

Mat, bak och viktminskning

Prenumererar på en veckotidning, en sådan dam/tant tidning som funnits på hyllorna i butikerna i "alla tider". Ja, sedan 1929 är nästan alla tider !
Läser på framsidan av senaste numret och känner mig helt förvirrad. Ska jag baka, laga mat, ge mig ut och leta nya gardiner eller bestämma mig för att varje månad bli en storlek mindre ?
Eller kanske bara sätta mig och börja lösa den stora korsordsdelen med 37 kryss ?
 
Många val, men en del krockar med varandra. Krämiga gratänger, sagolikt goda Semlor och viktnedgång får mig att le... Jag väljer de två första alternativen. För herre jösses, jag kommer inte att synas om jag minskar en storlek varje månad under 2013 !!! 
Vad vill jag ha sagt, ja säg det. Annat än att det är en salig blandning, många val och saker vi matas med i våra tidningar och media i stort.
Att välja, det är det svåra det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar