söndag 1 mars 2009

Reinfeldt VS Sahlin

Partiledaren är varje partis naturliga frontperson.
Det är av vikt att man känner förtroende och tycker att personen är passande, bra och duglig för att utföra uppgiften som Sveriges eventuella statsminister.

Vad händer om jag inte gillar partiledaren i partiet som jag vill lägga min röst på ? Byter jag parti ? Byter jag politik ?

Hoppas verkligen att det är hur politiken drivs och dess innehåll som är det avgörande i hur folk röstar. Inte en person.

Media; DN1, DN2
Bloggat; Ett Hjärta RÖTT

1 kommentar:

  1. Opinionsundersökningar är eftersläpande - detta är en rättmätig och kraftig reaktion på Mona Sahlins resoluta och maktfullkomliga strategi att köra över LO-kollektivet i frågan om Lissabonfördragets ratificering. Många tunga fackförbund var självfallet emot - Byggnads, Transport och Skånedistrikt m fl. Att toppstyra och frysa ut EU-kritiker när det finns så starkt motstånd inom partiet får givetvis konsekvenser. Jag tror att socialdemokraterna måste göra helt om - om de inte vill styras ut från politiken helt och hållet. Det finns ett starkt folkligt motstånd mot överstatlighet inom partiet - mot att ge upp suveräniteten och den folkvalda demokratin och lämna över riksdagens makt till ett par regeringsrepresentanter att besluta åt oss i EU - med 2 % röstmakt där.

    När det gäller ras i opinionsundersökningar, så kommer turen snart även till Fredrik Reinfeldt och alliansen pga bristande jobbpolitik, Maud Olofssons extreme make-over i kärnkraftsfrågan m m - var så säker.

    SvaraRadera