måndag 31 maj 2010

En blandning av fyra dagars händelser

I torsdags avslutade jag min tid i arbetslivsintroduktonen, utan att introduceras vidare ut i arbetslivet. AF ser inga möjligheter till ett vanligt eller anpassat arbete för mig.
Någon stödfunktion ska jag väl kunna bistå med, men det får bli en senare fråga.
Svart på vitt - allt står där i slut dokumentationen. Nu återstår det att se hur FK läser och tolkar in resultatet. Är jag sjuk nog att få ersättning från sjukförsäkringen ? Det är så spännande att vara sjuk, nej frisk, eller sjuk. ??????
Nej ta mig tusan, jag är ju sjuk igen, ska sjukanmäla mig i morgon !

Otroligt roligt att i fredags träffa och prata med raragoabarndomsvännen över en lunch. Tänk att det mesta runt oss förändras och andra blir äldre - utan vi. Kanske konstigt men sant !
Fick mig en lektion i hur och varför Facebook är så bra....
Jag har egentligen undrat varför jag gick med där, men nu fattar jag. ;D

Lördagen var även den trevlig. Mat & dryck med goagrannarna.
Efterföljande spel var också trevligt men inte särskilt lyckosamt, inte för mig.

Liljekonvaljer pryder gravstenen där mor & far vilar. Det var pappas favoritblomma.
Var till kyrkogården och satte en stor bukett till Mor igår, så hoppas blommorna glädjer båda två.

Sedan bar det av ut på landet, till makens mor & far.
Ända ned till Tåkerns kant, ett idylliskt ställe i lugn o ro. Vädret var på "mors" sida, solen värmde skönt och det blev lite bildföreviganden gjorda ute i det gröna.

Åt ena hållet strandbete nedanför husen och åt motsatt håll "vindsnurror" på andra sidan Tåkern, ungefär vidVäderstad skulle jag tro.
Tycker ni att det stör naturutseendet med dessa "snurror" ? För egen del tycker jag inte att de stör, mera åt det ståtliga hållet där de står och de har ju en bra funktion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar