torsdag 15 juli 2010

Efter heta bilar kommer regn

Trodde inte att det skulle bli något av de mörka molnen som cirkulerat under eftermiddagen. Men ack vad jag bedrog mig.
På några minuter förändrades lugnet till värsta ovädret. Regnet öste ned, horisontellt tror jag. Gången mellan garage och hus blev till en mindre å där vattnet forsade.
Så efter sju-åtta minuter, allt stilla igen. Fåglarna skakade av sig regnet inne bland buskarna och det skvalar i brunnarna ute i gatan.
Himmelen återvänder till sin ljusblåa färg och solen skiner upp. Varierande må jag säga, endast tio minuter emellan.
Skillnaden - cirkus så däringa tio grader svalare i luften. Skönt eller inte ?
Jag tog på mig kofta.

Igår kväll behövdes ingen kofta. Närmare trettio grader varmt och kvälls solen såg ut som en stor ost över Vättern.
Onsdag kväll och Nostalgikväll i Vadstena med bilar och motorcyklar så långt ögat kunde nå. En så härlig kväll, mer perfekt än så kan det inte bli.
Nedan syns det hur kvälls solen skiner på det glänsande kromet inne i Pontiacen. Attans så fin och väl putsad.
Ja tack, hemskt gärna åker jag med på en tur !
Skulle vá nåt det att glida med... Moi i en Bonneville.

Vattnet och träden avspeglar sig i lacken på den fina Pontiac Bonneville.


En underbar kväll i sommar Sverige. Hoppas, hoppas att det blir fler sådana.

1 kommentar:

  1. Visste du att den första ägarn till den är Pontiacen var operasångerskan Birgit Nilsson ?

    SvaraRadera