torsdag 1 juli 2010

Försäkringskassan i Regeringens tjänst ?

Har suttit och läst FK:s rapport till regeringen - Bättre handläggning sedan rehabiltieringskedjan infördes.

Rapporten redogör samtliga personer med sjukpenning och sjukersättning , olika längder på sjukdomstid. Vart personerna blivit "slussade", tabell efter tabell. Siffror hit och dit. Jag finns säkert där i någon kolumn, som en del i statistiken. Var, det vet jag inte ?
Ord som utfödet ur sjukförsäkringen och lämnat tidsbegränsad sjukersättning får mig att se rött. Eller kanske jag ska säga BLÅTT...

Jag har tvingats lämna sjukförsäkringen pga att reglerna ändrades, inget annat. Jag har inte blivit ett dugg friskare. Samma ohälsa men utan någon form av ersättning. Jag tror på nåtvis forfarande inte att det sant det som sker.
Orkar inte ge hals längre, resignerar och ger upp. Det kanske är DET som var tanken ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar