fredag 31 december 2010

Dags att göra bokslut

Jaha, det var dé. En sista dag kvar på året, sen är 2010 över.
Dags att göra bokslut och sen är det till att börja om från början igen.
Jag ser gärna på årskrönikor av olika slag. Såg OS-sportkrönikan här om kvällen och även nyhetskrönika.

Den sistnämnda innehåller oftast mycket elände. Man glömmer ganska fort, ja jag får väl tala för mig själv, så det blir en påminnelse med eftertanke. Ett år fullt med händelser, händelser som jag gärna minns och blir varm i hjärtat av. Men också skeenden som jag helst skulle vilja glömma eller önskar att de aldrig inträffat.

När jag tänker tillbaka på mitt eget år så stämmer det också. Roliga och trevliga saker har skett men även av annat slag. Mindre trevliga, ledsamma och sorgliga upplevelser har passerat förbi.
Ett år - som en blandad godispåse. Mest innehållandes "godisar" som jag gillar. Tur det, så länge det är övervägande mest av det goda...


På bloggen har jag haft inlägg om ditt och datt. Mest datt...
Under året har jag sammanlagt 158 inlägg om politik, därav har 49 stycken handlat om försäkringskassan och utförsäkring. Med all säkerhet kommer jag även under 2011 ha synpunkter i dessa ämnen.
I övrigt kommer blandningen bestå. Allt mellan himmel och jord ventileras här.

Nytt år, nya förväntningar, nya händelser som ska sätta stämpel i våra liv. Kom inte dragandes med några nyårslöften, de hålls ändå inte....
Gott slut och Gott nytt till er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar