torsdag 16 december 2010

Jul, Jul, Jul, snart är det JUL

Jo tackar som frågar... jag mådde mycket bättre redan igår. Och eftersom jag är tillbaka i mina vanliga vanor med att sitta uppe om nätterna räknar jag mig som frisk. Ja i alla fall från förkylningen. :D

Det ska bli mera snö. Litet oväder på ingång tydligen, allt enligt SMHI. Än har det inte börjat. Mina älsklingar från skogen, rådjuren. De som i vanliga fall bor i skogen men som nu till största del vistas i trädgårdar här i området, tycker redan att det är för mycket snö och alldeles för kallt. Stackarna.
De käkar äpplen som jag lagt ut till fåglarna vid fågelbordet, så det är klart att jag lägger ut lite extra mat.
Ena katten såg när det kom ett rådjur en dag, när han satt på sin klösmöbel och tittade ut.
Jösses, de kikande länge på varandra från var sin sida om altanfönstret. Ångrar att jag inte öppnade och tog in honom i värmen....


Jag har en liten, liten gran utanför ytterdörren. Lite pyntad och som jag ordnade dit till första advent. (Ja tackar så mycket, DU som var med till skogen och tack till skogsägaren....)
Finns det någon "för tidig" tid att sätta upp och klä granen inne ?? Ja, ja vi har plastgran pga allergi.
Jag vill ha Julstämning nu !

En av mina vänner tar familjen och åker till Kanarieöarna över Jul & Nyår. Antar att de kan se "Julträd" där som ovan.... ?
Näe, åka bort över Jul & Nyår vill jag inte. Ordentlig svensk Jul på svensk mark, så ska det vara !


I helgen ska ALLA tomtar och prydnad saker fram så det lutar åt att även Julgranen kommer på plats.
Försökte igår att "pynta" katterna lite. Obligatoriska julfoton skulle tas, med tomteluva och allt. Ja,det vill säga - Matte tänkte....
Katterna sa vänligt men väldigt bestämt - NEJ TACK !
Men matte är envis och vet hur man får lirka. Det är en stor, stor utmaning att lyckas få båda på plats samtidigt.
Jag har antagit mig utmaningen !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar