tisdag 21 december 2010

Kyla, kola och musik

Kallt, kallt, kallt.
Det gäller att ta på sig varmt utifrån och värma sig med något hett inifrån
Tycker ännu mera synd om rådjuren, nu när det kommit ännu mera snö. Som om inte det skulle vara nog... väntas det mera "flingor" i veckan. Ta det försiktigt i trafiken !

Igår gjordes det kola här. Den blev för hård. Fast god. Ja tandläkarna ska väl ha jobb i mellandagarna...
Den är lätt att göra så det kanske blir en omgång till, ska göra med choklad i vilket fall.

Jul musik ska vi ha även idag.
Lyssnade och såg på årets Lucia i SVT. Det var fint. Mycket vackert. Är så jäkla sentimental nära jag hör alla fina julsånger och underbara röster så tårarna kommer. Sån är jag !
De flesta sånger som framfördes var sånt som alla känner igen men några som inte spelas om och om igen.
En av dem som sjöngs hade jag inte hört på länge. Jag kommer ihåg att första gången jag hörde den gillade jag den inte riktigt, men som nu har vuxit och blivit en favoriterna. Men med rätt sångerska...
Slappna av och njut, lyssna flera gånger. Jag lovar, den blir bara bättre och bättre !

2 kommentarer:

  1. Håller med dig rgbdv, tycker oxå den är fin! Hittade en version med Sissel på Spotify, den är inte fel heller! Älskar hennes röst! Kram

    SvaraRadera
  2. Jasså är det du rgbdv... det var ingen kram från någon anonym alltså ;P

    SvaraRadera