torsdag 16 juni 2011

Dagar som far förbi

En dag, ett ögonblick i sänder.
Orden får mig att tänka på Sandell-Berg, dödsfall och begravning. Så illa och sjuk har jag inte varit, men ändå. Snarare att jag reflekterar över att vi styr inte över så mycket när det väl gäller. Ibland är det bara att luta sig tillbaka och finna sig i att läget är som det är.

Det sker saker under några dagar i alla fall, fast en själv är lite frånvarande. Världen stapplar liksom vidare.
Den första och den sista, duellen mellan Reinfeldt & Juholt, innan regeringen tar sommarlov. Hur det gick ? Bra, tror jag. Men jag är färgad...
Årets sommarpratare har avslöjats. Jag lyssnar så ofta jag bara kan. Nu när de finns på nätet kan man lyssna när det passar en själv om inte annat. Har klippt ur "pratarordningen" och satt upp på kylskåpsdörren.

Blommorna på syrenerna har trillat av, pionerna har slagit ut. De doftar underbart ! Tror faktiskt att det har blivit Flugsnapparungar i holken. Ja ni ser, det händer lite !

SvD, SR, SVT, SR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar