torsdag 30 juni 2011

Väderomslag & Elvis has left the building

Klarblå himmel och helt underbart. Varmt och hett. Hjärnan nästan ur funktion...
Därefter dags för regn och åska. Hjärnan definitivt ur funktion. Är det nåt som jag påverkas av, förutom mina piller och alkohol !, så är det åska. Usch för ÅSKA !
Nu har åskan dragit bort men kvar är regnet. Det smattrar på altantaket. Lite skönt och ro fyllt, men jag har hellre sol och värme.

Kvar är också EN stackars unge i holken. Alla syskonen, sju har jag sett och räknat till, har lämnat nästet. Den sitter där inne och piper mest hela tiden. Hjärtskärande. Fågelmamman har inte övergivet den men hon kommer inte ofta och ger den mat. Vill att det ska sluta pipa från holken av den anledningen att den flugit ut och inte av nån annan.
De ut flugna barnen kunde minsann flyga riktigt bra. Fasen tänk att sitta där inne i en trång holk och sen hoppa ut och kunna ta sig iväg direkt. För mig i alla fall - fascinerande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar