onsdag 22 juni 2011

Det finns viktigare saker än sommarlov & semester **uppdatering**

Tänk att få byta värld med Gunnar Axén och regeringen för en vecka eller så.
Fast jag vill det egentligen inte, för deras värld skiljer sig så otroligt mycket mot min. Så jag skulle troligvis känna mig helt bortkommen...
Att få göra allt på deras vis.
Att rösta igenom förslag och sedan Inte behöva ta ansvar för det man har genomfört.
Inte kännas vid problem och fel. Låtsas som ingenting. (som många andra varnat, sett och informerat om)
Att säga: Det är inte vårt fel , det är myndigheternas när människor hamnat mellan stolarna

Varje månad utförsäkras nya personer
, hur många som blir nollade och stående helt utan någon inkomst vet jag inte. Men att det förekommer överhuvudtaget är helt galet.
Ingen sjuk har blivit frisk eller hjälpt av att bli fråntagna ersättningen. Inte jag, inte nån annan heller.

**uppdatering**

Jaha så blev det då så att regeringspartierna stoppade de tänkta förändringarna i sjukförsäkringen.
Gunnar Axéns kommentar är nästan komisk...
– Medborgarna ska kunna förvänta sig att när riksdagen fattar beslut så vet vi vad vi fattar beslut om. Det vet vi inte i det här ärendet just nu, för det är så dåligt berett.

Varför spelar det nån roll att remiss instanser ska se över förlaget nu ? Det vändes ut och in på sjukförsäkrings reformen när den låg ute för remiss.
Brydde sig och lyssnade regeringen på det då ?

Nej istället sades det att det var skrämsel propaganda av oppositionen, att det inte fanns några som helst "hål" i deras "nya" försäkring.
Nej, få en början på ett slut på den här soppan som regeringen ställt till med för sjuka !

Media: AB, SR, AB1
Bloggat: Martin Moberg, Röda Berget

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar