torsdag 26 januari 2012

Vem blir det ?

Ja jag skrev att jag tyckte att han, Håkan Juholt, skulle avgå. Det var så det blev, bra tycker jag. Sedan det hände har spekulationerna gått varma om vem/vilka som är tänkbara kandidater som efterträdare. Den som skriker högst blir de´?

Hoppas verkligen att personen som utses inte tillhör någon av de som synts och hörts mest under de senaste månaderna. Typ herr Österberg, Östros. Inga favoriter hos mig, men säkert hos andra. Mina förslag är Carin Jämtin, Stefan Löfven eller Jan Eliasson. Carin har jag alltid gillat, en sympatisk person. Alltid saklig, ingen som hörs men alltid levererar. Stefan är ju utanför regeringen men en favorit tack vare hans arbete som ordförande i IF Metall.
Den sist nämnda är väl egentligen den som jag skulle vilja hålla som främsta kandidaten. Visst ligger väl åldern lite till last, men vilken pondus herr Eliasson har.
När jag sitter och skriver detta poppar det upp på nyhetssidan att just Löfven kommer att bli ny ordförande, men ännu som obekräftade uppgifter.
Låter bra, det blir till att följa under dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar