torsdag 5 april 2012

Dagar i Tokyo part II

DET stora på resan till Japan är naturligtvis bröllopet mellan Yuka & Tim som hölls i tisdags den 2 April. Åh ja, ni ska få se och höra mera om det senare. 
Tid att sitta vid datorn har inte just någon högre prioritet dessa dagar men jag måste ju rapportera lite grann.

Hus av högre modell är man inte riktigt van vid att se hemma i "hålan". Inte någon annanstans i närheten heller för den delen. Här är det tvärtom. Bilder från utsikt platserna Sunshine City och Tokyo Metropolitan Government Building i Tokyo stadsdelarna Ikebukuro och Shinjuku.

250 m höjd 
Lite disigt, men Fuji syns 100 km bort.


243 m höjd
Ganska "flådigt" om kvällen, eller hur ?


Det näst största, i alla fall för mig med besöket i  Japan, Tokyo är att få se och uppleva körsbärsträd (Sakura)  i full blomning. Nu har ju vädret, som jag skrev tidigare, varit lite kallt här så det har inte riktigt startat än. Men hoppas att blomningen är i gång nu när vi idag återvänder söderut och inner Tokyo efter några dagar som innehållit bröllop och besök i Tim & Yukas hemstad Oyama med omnejd.

Storstad o storstad... För en annan är det här storstad också ! Ca 180 000 eller nåt tror jag visst att det är i Tim & Yukas "hemhåla". Hahaha lite skillnad på vad vi kallar mindre stad.
Några blommande Sakura hade slagit ut redan förra veckan. En fröjd för öga och själ!

 Hängande körsbärsträd som är en av de tidigaste sorterna att slå ut. Tur för oss !


 Ljuvligt.



En stor anlagd trädgårds park , Koishikawa Korakuen Garden, mitt bland skyskrapor i Tokyo.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar