lördag 1 december 2012

Första December & Dagens Jullåt

Men hallå, jag har ingen adventskalender !
Herre jösses vilken tabbe. En adventskalender av någon sort, måste man ju ha. Hur kunde jag missa ?
Antingen åldern eller... ja eller nåt annat..
TV kalender kollade jag på i morse, på SVT Play. Ett måste ! Nej tack, ingen kommentar över hur gammal jag är, man FÅR kolla på adventskalendern vilken ålder man är i ! 

Idag har det pysslats. Både inne och ute. Lilla granen pyntat utanför vid ytterdörren. Den har fått sällskap av tomte och lykta. Stakar och stjärnor lyser nu i fönstren. Fasen jag har redan tänt dem också. Hur brukar ni göra ? Vänta till det är söndag och advent på "riktigt" eller spelar det just ingen roll om det lyser stakar i fönstren flera dagar innan " det är dags". 
Nu får det och ska lysa överallt ! 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar