söndag 30 december 2012

Vilodagar

Jodå, julen har varit och dragit bort. Efter två dagar av intensivt håll igång så var Annandagen slappar dag. 
Tomten har varit med klappar, det har ätits god mat och druckits god dryck. I torsdags var det ut bland alla andra lediga och kollade runt bland mellandags rean. Sen bara njutit av ledigheten.
Vila innan 2012 ska firas av och 2013 in. 
2013, jag anser inte tretton som något olycksnummer. Det bara är så att jag gillar helt enkelt inte vissa ojämna nummer... Speciellt inte tretton...eller femton. Men hoppas att 2013 kommer visa oss alla att det är ett bra årtal !
Maken och jag har projekt 2013 att se framåt inför. Vad det nu innebär ska jag ta en annan dag.

Det är nu även dags för att se tillbaka på året som gått, vad som hänt och vad som kan göras bättre nästa år. Det bästa är att mitt minne är bra men ganska kort. Så har jag inte fört anteckningar eller dagbok så glöms en del bort. Bra eller dåligt ? Ja det kan vara lite olika.
Då är det bra att det i olika media görs årskrönikor av olika slag. Då får man en återblick och ens egna händelser "väcks till liv". Fan det låter som jag verkligen har svårt med minnet...
Hur som, 2012 drar sig mot sitt slut- Vare sig vi kommer ihåg året eller inte.

"Bättre med dåligt minne än dåliga minnen"
                                                       citat okänd


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar