lördag 15 december 2012

Julklappar

En jul utan julklappar ? VEM tusan har sådana idéer i sin hjärna ?
Utan klappar, NEJ tack!  Inte i min värld.
Det behövs inga stora eller dyra saker för att det ska vara "som det ska"
Men klappar - Jaaaaaaaaa !



Under juldagarna är det tradition att läsa serietidningar av tjockare slag. Typ Hälge, Kalle Anka eller den stora favoriten Gustaf. På nåt "konstigt" sätt tycks Tomten veta det, för sådan klappar finns ALLTID under granen. Tack Tomten !
Att hinna sitta o mysa o läsa nåt bra är skönt o avkopplande. 
Om ni vill ha tips på böcker ni kommer att sträckläsa, ja så vida ni gillar kriminalböcker, så har jag här förslag på verkligen bra böcker.
Författaren är Jussi Adler-Olsen och böckerna Kvinnan i rummet, Fasanjägarna, Flaskpost från P och Journal 64. De handlar om specialavdelning Q som utreder äldre fall med kommissarie Carl Mörk i spetsen. Böckerna har skilda fall men har en del handling som följer genom böckerna. Mitt betyg - HÖGSTA !
Inte vet jag om det är det som gjort dem ännu bättre, men jag har läslyssnat böckerna. Ljudböckerna läses av Stefan Sauk. Fenomenal läsare, kombinationen bra bok och Stefan gör att man vill inte sluta lyssna och man vill inte att boken ska ta slut.
I april 2013 ges nästa bok ut, Marcoeffekten. Ja om du vill och kan läsa på danska så finns den redan utgiven. Jag väntar...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar