måndag 31 augusti 2009

Jag räknar ned till dagen D

Sitter och läser om dagens chatt som socialförsäkringsminister Cristina Husmark-Pehrson haft med AB läsare.
Läsare som är sjukskrivna, en del med tidsbegränsad sjukersättning precis som jag och de flesta undrar samma sak. Hur kan ministern säga att reglerna fungerar bra och att reglerna inte är för hårda ?

Inte EN, inte TVÅ, inte heller TIO, ETT HUNDRA, ETT TUSEN utan ca FEMTIO TUSEN människor vet inte vad som kommer att ske fortsättningsvis när sjukersättningen upphör. Alla dessa människor kommer inte att vara "friska" vid tidpunkten, så mycket vet jag, men vara för friska för att vara sjuka enligt reglerna. Eller hur blir det nu... ?

Människor har fastnat i långtidssjukskrivningar, sägs det. Jag har inte fastnat, jag kämpar för fullt varje dag för att jag ska kunna leva en vanlig normal fungerande vardag. Jag hoppades på att kunna komma tillbaka till någon form av arbete framöver, bäst nu att jag sätter fart. Inte gå här och dra.... min hälsa måste förbättras jäkligt fort för jag har ju en tid att passa.

Eller kanske att jag ger jag upp istället ?

Media: AB
Bloggar: RESURS, Utredarna, NAMNLISTAN FÖR HUMANARE SJUKREGLER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar