måndag 23 juli 2012

Hur blir det en jordgubbe ?

Sommaren ramlar på. Sommaren ja, inte är det något riktigt sommar väder precis. Men inget att göra åt, bara att nöja sig med att ena stunden regnar det och andra så lyser (faktiskt) solen.

En dag förra veckan plockade jag lite jordgubbar. I raden några meter bort plockade två barn och deras morfar de härliga röda bären. Flickan stod och studerade en jordgubbe mellan fingrarna och frågade morfar: Hörrö du morfar, hur får man in jordgubbssmaken i de här sakerna?
Jag kunde inte låta bli att skratta till. Så gulligt, vilka funderingar! Fråga henne där sa morfadern och pekade på mig, för han såg att jag skrattade. - VET hon det, sa flickan väldigt undrande. Precis som, vet inte morfar det så hur kan hon veta det. Jag log länge och tänkte själv på frågan medan jag plockade. Hur FÅR man in jordgubbssmaken egentligen ?? 

Idag är det 25 år sedan pappa gick bort. Helt otroligt vad  fort tiden går. Idag även vår bröllopsdag, 18 år är många år sedan det också. 
Det har vi idag firat på tu man hand med god mat och dryck. 
Dagen för 18 år sedan var varm. Väldigt varm. Det var en varm sommar, gräset var helt uppbränt. Den 23 juli var det 36 grader och brudparet höll på att smälta bort i värmen. 
Ingen risk för det idag....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar