torsdag 2 augusti 2012

Onsdag med nostalgi som avslutning

Idag "hamnade" jag på Skänninge marken. Ett besök där är inte bara en möjlighet till att köpa något onödigt utan även för att träffa personer som man inte har träffat på ganska länge. 
Jag träffade ingen, men brända mandlar är gott !
Man får även se och uppleva människor som, ja hur ska jag säga..., som man reagerar på. Lite åt "original" hållet, lite över det normala. Intressant är att fundera över vart alla kommer ifrån. Långväga, semestrande eller boendes i närheten ?
Såg en man med en T-shirt : Kvinnor kan. Men vaddå ?

Ingen kommentar...
Köpte en ny potatisstöt/mosare, så nu kan det få bli höst så gubben min kan göra potatismos & rotmos. 
Tyg blev det också, snyggt och billigt. Bra kombination !

Sen bar det av till Vadstena. Onsdag och nostalgiträff med strålande väder innebär ett i överkant "befolkat" Vadstena. Härligt. En del av "juvelerna" som står uppställda i raderna är riktiga juveler andra inte... 


 Mycket fin, Ford så klart...


 Jack Daniel´s flaska i fin omgivning.


 Den enda fina bilen av detta märke, enligt min gubbe...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar