torsdag 30 juli 2009

Utflykt till Kisa med omnejd

Efter en dag med sol och skapligt väder hör jag idag hur regnet smattrar mot fönsterrutan. Skönt att ligga kvar i sängen under täcket och bara njuta.
Sov morron idag, trötta efter gårdagens utflykt till Kisa med omnejd.
Det bar iväg i Forden, El Toro & jag och trevliga grannarna "på min gata hemma i stan". Först åkte vi till Björkfors, lite utanför Kisa. Har läst om BP macken hos TOBBE och även andra bloggar, sett fina bilder hos PAOLA tagna vid någon av träffarna som hålls vid macken, så det var roligt att se med egna ögon och föreviga den med kameran.




Fin målning på garaget
Efter mackbesöket åkte vi till Johannas café- Café Ateljé Södergården , också utanför Kisa fast i annan riktning. Ett mycket mysigt och fint café.
Ni som läst/er Tobbes blogg har både hört och sett om dotterns café och om det rummet han fyllt med saker från förr. En riktig nostalgi hörna !
Våfflor med glass beställde vi till kaffet. Rekommenderas !
Min tok som jag är, tog jag ingen bild på caféet.....
Kanske att grannarna har en bild som jag kan lägga in sedan.
Kolla in bloggarna;

1 kommentar:

  1. Läste hos tobbe att du gillar kor, bilder på samlingen tack !

    SvaraRadera