onsdag 13 januari 2010

Alliansens humana politik - sätter verkligen den lilla människan i centrum

Att läsa att det finns dom som berömmer och tycker att de "nya" sjukförsäkringsreglerna fungerar bra samt debattartikeln - "Nu närmar vi oss en normal nivå", gör att jag går igång på alla cylindrar.
Att sedan i samma artikelserie läsa om så tragiska ting som att personer funderar på att ta sina liv, och faktiskt gjort det, pga att de känt sig helt maktlösa - gör att man blir helt bestört.
Att statsminister Reinfeldt förklaring "att människor kommer i kläm vid förändringar" gör inte att jag blir mindre upprörd.

Alla varningar från olika instanser som regeringen valde att inte lyssna på eller ta till sig - nu är resultat här, det har liksom hunnit i fatt. Hoppas att det även hinner i fatt Alliansen själva....

"De nya reglerna är en hjälp tillbaka, en kortare väg till ett friskare liv" - jo jag tackar.

Hur Alliansregeringens förändringar av sjukförsäkringen har påverkat och drabbat sjuka debatteras och diskuteras i kvällens Uppdrag Granskning. Se och kommentera !

Nu tar jag paus från bloggen, I morgon är det dags. Igen. För sjätte gången. Dags för ny operation. Operation, gips ca tre veckor, sjukgymnastik och rehabilitering väntar. Men det får inte ta någon tid. För tid har jag inte. Eller kanske ska jag se det som det är just det jag har.

TID, massor med TID. Fyrtiosex dagar kvar till utförsäkring.


Att läsa : EttHjärtaRÖTT, AB1, AB2, AB3, AB4, AB5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar