måndag 19 november 2012

Det drar ihop sig

Nu riktigt längtar jag till adventsveckorna och jul. Den största anledning är att familjen kommer vara samlad i år, ja och så tycker jag att det är en härlig, härlig tid på året. Våra två Tokyo boende är i Sverige, London tjejen kommer hem likaså o vi andra är där vi brukar vara - hemma i Sverige. Mysa o umgås. Kramas, klämma o känna på dem lite.
En söndag till och därefter är det dags - 1 advent. När jag vaknade i natt gick hjärnan i gång direkt. "Det ska göras, så ska det vara, två sådana och tre där o bla bla bla". 
När jag nu i vaket tillstånd tänker igenom allt igen, går det upp för mig att min "halvsovandes" kreativa hjärna verkar planera betydligt mycket mer än vad den vakna kroppen skulle klara av.
Blir jäkligt intressant att se VEM hjärnan tänkt be göra´t .




Nej, missförstå mig inte. Jag känner ingen stress eller press att hinna göra en massa saker inför advent, Lucia eller jul. Pysslar o grejar lite med det jag kan och vill, det som blir gjort blir gjort och förvånande blir det jul även om det nu INTE skulle bli gjort enligt planerna. Gäller även Er som läser....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar