måndag 26 november 2012

Hej Tomtegubbar slå i glasen !





Hög tid att fixa glögg ! Nedan har ni de sorterna som jag ska värma mig med fram till jul. Haha... inte kommer de att räcka ända tills dess... Det finns mer att köpa på "Apoteket".


Blossas årgångsglögg, erkänner att jag tycker att det är kul med en "samlingsflaska". Glöggen har olika smak för varje år, en del säger att vissa år glöggen är hemsk. Nåt jag har missat... Visst en del år är den godare än andra, men jag tycker aldrig att det varit hemsk. 2012 års smak är en blandning av Yuzu och ingefära. Yuzu är en citrusfrukt från östasien, den smakar som en kombination av grapefrukt och mandarin. Ingefära.... ja det vet ni. Om den är god ? Vet inte, har inte smakat än, 1 advent är alltid premiär.


Whisky är njutbart alla dagar i veckan. Så du bara måste glögg med maltwhisky vara ett säkert kort. Återstår att se om det stämmer eller om det var synd att blanda ihop de båda ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar