torsdag 8 november 2012

Drömma sig bort med Mr. Bond för en stund

Jag har alltid gillat Bond. James Bond menar jag då förstås.
Filmerna är lite av en egen genre med egen finess, snits och charm. Finns det någon dålig Bondfilm ? 
Sen är det det där med att gilla eller ogilla själva Bond, vem han nu är som innehar rollen o de olika filmerna. Själv gillade jag Daniel Craig, han som spelar Bond nu, så där till en början. Men nu... mer än gillar jag honom. Fulsnygg på något sätt. Kan inte sätta fingret på´t.
Jaja det ÄR väl tur att smaken är som baken ! Eller hur ?
Var den gångna helgen och såg den sista filmen i ordningen - SKYFALL. Påkostat som vanligt, Bond som sig bör en riktig gentleman fast lite ur sin Bondform. Se den å ni förstår.
Bondlåten gillar jag skarpt. Något jag inte förstod var texten till låten, vaddå "at Skyfall" ? Fast efter att ha sett filmen så fattar man. Jätte bra låt o text när man som sagt förstår innebörden.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar