söndag 16 augusti 2009

Skogens guld- men VAR ?

Älskar att vara och gå ute i skogen.
Jag är plockare av både blåbär och lingon till husbehov. Mycket gärna, väldigt gärna skulle jag plocka svamp också. Bär går bra att hitta, men svamp - NEJ !
Ser dem bara inte, hittar dem bara INTE.

Träffar vänner och bekanta eller höra andra berätta; Oh det är SÅÅÅÅ mycket svamp. Man behöver bara gå ut så hittade vi 10, 20,30..... liter. Oh, vilket svamp år !
Blir så jäkla trött, för mig är det ALDRIG svamp år ! Min käre far, han plockar säkert svamp även i himmelen där han nu befinner sig, var en riktig plockare. Av allt vad skogen ger, men speciellt svamp. Gula kantareller.
Han var en sån där som jag nu är så avundsjuk på. Som hittar svamp, som aldrig behöver leta ens.
Kan nog säga att jag ärvt pappas bärplockargen.
Men varför har jag inte blivit berikad även med svampgenen ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar