tisdag 17 november 2009

Husmark-Pehrsson årets (Jul)tomte

Kjell Ratio, välfärdsutredare vid TCO, har ett inlägg med överskriften : Spänd väntan för många med ohälsa…
Jovisst, det är nästan som att vänta på tomten. Den stora, stora skillnaden på att vänta på denna tomte från den "riktiga" är att man egentligen inte vare sig vill höra något från eller se den här....
Lagom till när julstöket ska ta fart på allvar väntas Husmark-Pehrsson och regeringens proposition om hur och vad som kommer att hända och gälla för sjuka som kommer att bli utförsäkrade från sjukförsäkringen. HÄNDA OCH GÄLLA FÖR ALLA SJUKA

Tror (hoppas) fortfarande att jag ska vakna upp ur en dröm, att det inte ska vara sant. Men det är ingen dröm. Det är på fullaste allvar. Allvaret blir mer och mer påtagligt ju närmare jag kommer min dagen D, då jag säkerligen kommer att vara i just den situationen - UTFÖRSÄKRAD.
Har i helgen (o)roat mig med att ordentligt kolla och räkna över min och maken ekonomi. Hur vi ska klara oss vid en eventuell nollinkomst för min del. Allt går, måste gå. Stackars, stackars ensamstående mammor och pappor. Stackars barn som blir påverkade indirekt av detta.

Den stora frågan är HUR och VARFÖR jag/alla andra med sjukersättning kommer att hamna i den situationen som vi gör ? Jag försöker fortfarande att förstå.
Nej, minister Cristina Husmark- Pehrsson det är inte och kan inte vara till någon hjälp för någon sjuk genom att bli utförsäkrad.

Mer att läsa: Utredarna, ÖP, SVT, EtthjärtaRÖTT, Newsmills 1, Newsmills 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar