onsdag 4 februari 2009

Bokhyllan full (nästan)

Läser, läser och läser. Bra sätt för kroppen att få vila men ändå hålla knoppen igång.
Tyvärr kan jag aldrig hålla mig till EN bok i taget. Måste påbörja nåt vid sidan om, sen slutar det med att jag läst färdig den jag började med sist först och den första blir liggandes

Det är blandning i valet av litteratur. Just nu läser jag; (lite i) Tredje Rikets uppgång och Fall-William L Shirer, Zlatan är Zlatan-Petter Karlsson,Jennifer Wegerup och Mannen i sjön-Arnaldur Indridason.
Deckare/Kriminal böcker älskar jag, bland favoriterna just Indridason, Giles Blunt, Ian Rankin och Dennis Lehane.

En annan riktig, riktig favorit är Diana Gabaldon. Hennes böcker tillhör romantik/ fantacy/drama/äventyr--- allt. Helt UNDERBARA är de helt klart, alla sex tegelstensböckerna !

För att få ned en på jorden, få en att må lite illa och inse verkligheten, vakna upp och se vad som faktiskt pågår just nu. Det jag menar är (M)oderaternas och Alliansens politik och vilket samhälle det leder till om de får fortsätta vid makten.
TOBBE har flertalet gånger uppmanat att läsa boken Åtta år med Reinfeldt-Stefan Carlén, Christer Persson och Daniel Suhonen.
Måste se till att inskaffa boken. Bara titeln får mig att må illa, åtta år med Reinfeldt....

Åtta år-----Skulle inte tro de´!

1 kommentar:

  1. Ansträng dig inte för att skaffa boken, den kommer nämligen på posten i början på nästa vecka.

    SvaraRadera