fredag 13 februari 2009

Dessa jäkla koder

Koder precis till allting.
Inte kan man ha vilka kombinationer man vill heller. Koderna ska innehålla minst fyra tecken, eller sex tecken var av minst två siffror osv. osv. Ej vara siffror och namn som har med en själv att göra. ??
Helt klart att man inte kan komma ihåg skiten då !

Satt i dag och kunde för mitt liv INTE komma på vad jag hade för kod för att komma in på en viss sida på nätet.
Så jag testar, har ju inte hur många koder som helst som jag brukar använda, så jag tänkte att nån av dem är det ju.
Efter fem försök- Näe. Träffar inte rätt med någon.
Ger upp. Struntar i det. Skit också !

Rensar bland mailen istället. Men vad är det där.... "Nytt system inlagt, var vänlig ändra ditt lösen. Ditt användarnamn och lösen är ditt namn och postnr."
Ahhhhhhh, så var det ju, tänkte väl det. Ha, skulle inte jag komma ihåg mitt lösen.....
Jag tänker då inte byta bort mitt namn och postnr, behåller eländet.
För det ska jag väl ändå komma ihåg !? Mitt namn och postnr....

Håll reda på era koder, vissa viktigare än andra.
Ha en trevlig och skön fredageftermiddag och kväll !




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar