onsdag 8 april 2009

Knappast oersättlig


Jag erkänner, jag har sagt att jag tycker att Wanja Lundby-Wedin ska lämna sin plats i toppen på LO till förfogande. Men jag är kluven.
Naturligt är att förtroendet för Wanja fått sig en rejäl törn, kanske rent av hos vissa inom förbundet försvunnit helt.
Men dessa läser media.... och där finns inte en enda rad som lyfter fram Wanja och ger henne stöd. Trots att jag tycker hon ska kliva av LO har jag förtroende för Wanja Lundby-Wedin. En kvinna på en plats där hon gjort ett mycket gott arbete.

Ibland undrar jag om det är just för att hon är kvinna som media drevet varit så enormt som det varit. Fast men den media som är de stora skrivande idag, kan man inget annat vänta.

Medlemmar, förbund runt om i Sverige är splittrade. Avgå eller inte ? LOs styrelse har uttalat fortsatt stöd till Wanja Lundby-Wedin och hon sitter kvar. Nu vill det till hårt arbete med att återfå förtroendet hos dem som känner sig "lika lurade" som Wanja Lundby-Wedin.
Läs hur olika syn det är runt Wanja Lundby-Wedin.

Media:SvD , VF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar