måndag 27 april 2009

Vem ska man tro på ?

Helgen har rusat förbi med strålande solsken och där med har det varit uteaktiviteter. Att sitta inne och kompanjera med datorn när man kan sitta ute med näsan vänd mot solen är det lika dåliga odds på som att oppositionen vinner valet nästa höst, om man får tro media.
Fast vad annat är att vänta, det är DN och SvD, som står för det mesta. Allt från stark motvind, kris, panik i socialdemokratiska partiet - stackars Mona. HON står för hela väljarraset, HON måste avgå, HON får bära hela skulden själv.

Vad är det som gör Mona Sahlin till den värdelösa partiledare hon tycks vara ? För visst stämmer väl det som står i media om Mona, oppositionen och hur eländigt det nu är idet rödgröna lägret, speciellt borgerlig media ?
Långt ifrån bra är det naturligtvis när väljare sviker, väljare som "borde" vara oppositions stödjare. Väljare som idag kommer allt längre ned och ifrån ett jämställdare samhälle. När klyftorna ökar istället för att minska.
Jag tvivlar också, både på valvinst nästa höst och Mona Sahlins ledarskap. Har alltid gillat Mona, rak och tydlig och att hon har funnits med länge inom partiet, men ändå tvivlar jag...
Därför blev jag riktigt, riktigt glad av att läsa Ewa Janssons inlägg "Mona är bäst, ingen protest"
Såklart, inte vet jag om Ewa har rätt ? Men jag har bestämt mig för att inte tvivla på Mona längre.

Läs andra inlägg som är poitiva (de finns faktiskt!):
Peter Andersson, Veronica Palm,

Alliansfritt Sverige har rapporterat från Moderatkonventet, underhållande tack vare Björn Fridén och Anders Utbult.

SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar