torsdag 17 december 2009

ÄNGLAR - Visst finns dom

När man träffat en ängel så förändrar det ens liv. Det konstiga är att det kan dröja lång tid innan man förstår att man mött eller träffat en.
Jag har haft den oerhörda turen att träffa på en ängel och dessutom att få ha henne tillgänglig när jag än behöver hennes tjänster. Om jag inte hade träffat på henne vet i sjutton om jag suttit här och skrivit, undrar hur livet sett ut ?

Knappt drygt fjorton dagar kvar tills vi ska börja på ett nytt år - 2010.
Ett nytt år som på första dagen kastar ut ca 17 000 sjuka personer från sjukförsäkringen. Nej just det - det nya är ju att det kallas - OMFÖRSÄKRAS. Förlåt mig.

Många, möjligen alla, av dessa personer som står inför utförsäkring kommer att behöva ha stöd och hjälp av en ängel. För hur ska människor klara det ? Långtidssjuka personer blir inte friska genom ett knäpp med fingrarna, från ena dagen till den andra.
DNs ledare skriver att det handlar om "tolerans för lidande". Känn på den alla SJUKA !
Är det riktigt, riktigt säkert att du verkligen har ont eller mår så dåligt att ni behöver vara sjukskrivna ?
Usch, vilken människosyn !

Media: DagensArena, AB1, AB2, SvD, DN
Bloggat: EtthjärtaRÖTT, 2, 3, PeterAndersson, RESURS

1 kommentar:

  1. Hallå Helena --- ännu ett tankeväckande inlägg, din blogg borde läsas av alla beslutsfattan de politiker med makt. ---- Nu finns FredagsFrågan på mib blogg, i lite annorlunda tappning.

    SvaraRadera