onsdag 16 september 2009

Ett annat inlägg än det var tänkt

Skulle egentligen skriva vidare om dagens namnlist överlämnande och om FK, naturligtvis. Men jag känner att jag kan inte riktigt tänka klart i ämnet, för jag är ARG. Ännu ARGARE blir jag när jag seroch hör ordförande i riksdagens socialförsäkringsutskott Gunnar Axén tala om missförstånd och faan vet allt vad karl sa. Jag stängde av, och för tillfället byter jag ämne. Fast jag återkommer i saken- VAR SÅ SÄKER !

Till något annat.
Lyssnade på radio P4 i eftermiddags, på Lotta Broomés program. Där var Mia Törnblom gäst. Mia, som ni säkert vet har föreläsningar i och om god självkänsla Att tro på sig själv, känna sig och vara värdefull och allt det där andra som man ska känna om sig själv. Fast man nästan aldrig gör...
Hon verkar vara en härlig människa, hennes positiva och glada jag smittade av sig när jag lyssnade. Hon pratade om många saker, men en sak var att man inte ska glömma bort att ge uppmuntran och säga "bra gjort" ord. Inte endast när saker blivit utförda bra utan även goda ord typ; Oh vad du är fin ! Vilken härlig människa du är !

Gör ett test blev uppmaningen från Mia: Skicka ett SMS till dina barn och tala om för dem "Gud vilken härlig skitunge du är !
Mia fortsatte: att det med all säkerhet skulle komma undrande SMS tillbaka från barnen, eftersom de inte är vana att få "uppmuntrande" ord.
Jag testade, eftersom jag inte har egna barn blev det till mina brorsbarn 15 och 17 år. SMS:t tillbaka från 15 åringen var HEJ :D ? och från 17åringen Hej på dig du galna faster !
Ganska bra ändå....

Med uppmuntrande ord kan man göra en stor skillnad. Slösa med dem.
Kom ihåg !
Det är när man förtjänar dem minst som man behöver dem mest !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar