tisdag 22 september 2009

Money, money

Ibland önskar jag att hade lite mera pengar på banken, eller i madrassen. Ja, var är det bästa och säkraste stället att ha dem på ?
Säkert flera med mig som önskar samma sak. Vara så rik att jag inte behövde bry mig vad saker och ting kostar, vara helt oberoende.
Läste nånstans att oavsett om du har mycket eller lite pengar är de till för att njutas av. Det är väl på nåt sätt sant, man får helt enkelt njuta på lite olika sätt och olika mycket.

Jag kan INTE till skillnad mot oligarken Roman Abramovitj, han som äger fotbollslaget Chelsea ni vet, köpa sommarbostad. Ja, han kallar det för sommarstuga, men för oss andra dödliga är det mera åt residens hållet. Bungalows(flertal!), tennisbanor(flertal!)och pooler(också flertal!) är vad som ingår i sommarstugeköpet som ligger på ön Saint-Barthélemy i Karibien. Hela rasket kostade inte mera än dryga 600 miljoner kronor. Klart han slog till !
Han, Roman, måste ha ett ställe att lägga intill med båten vid. Båten, skeppet, fartyget eller vad man kallar storleken på den som han beställt är inte levererad än. Men snart. Blir någon överraskad om jag meddelar att lyxyachten är den största någonsin ?
Kostnad......... 8 miljarder kronor.
En liten undran bara, varför i ...... har man en pool på en yacht ? Kan man inte bada i det blöta båten ligger i ? AHHHHHHH, haj risk kanske ?
här är den lilla båten på provtur i Hamburg, Roman ser ganska nöjd ut
Asch, tro nu inte att jag är avundsjuk. Sådana där siffror fattar jag inte. Jag håller mig till 100-lappar och tusen-lappar, och jag tycker att jag är rik.
Nu ska jag skrapa en Triss-lott, det har nog ALDRIG Roman gjort !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar