måndag 15 december 2008

Dags för JULLISTA nr. 1

Jul utan musik. Skulle inte tro det ! Förresten musik behövs alltid för att man ska må väl. Olika musik till olika tillfällen och humör.

Julmusik, bland det härligaste som finns.
Nästan helt omöjligt att rangordna vilken låt eller visa som är bäst. Men den som ALLTID ger mig rysningar är O helga Natt. Den ska sjungas av en man, det är min synpunkt. Fast i helgen fick jag rucka lite på den punkten... Den kvinnan som "får" sjunga den kommer ni att få höra längre fram. Vem kan det vara ?

Ska ha mina Julfavoriter upplagda fram till Jul. Vilken låt gillar ni bäst ? Håller ni med mig om någon låt ?
Here goes ;

UTAN INBÖRDES RANGORDNING (förutom O Helga Natt )

O Helga Natt
The Christmas song
Peace in the Valley
Stilla Natt
När det lider mot Jul
White Christmas
Gläns över sjö och strand
Little drummer Boy
Last Christmas
Nu tändas tusen Juleljus

kan göras hur lång som helst....

Fast först... har varit i valet och kvalet... Men man kan INTE gömma sig för allt hemskt var sig vi vill eller inte. Så här inleds Julmusikspelandet med - John Lennons Happy Xmas (war is over) En tanke till behövande !

2 kommentarer:

  1. O helga natt är min absoluta no 1 julfavorit oxå - man riktigt ryser då man hör den. Den är underbar!

    SvaraRadera
  2. Blev visst anonym här ovanför - slant på tangenterna... LOL

    SvaraRadera