torsdag 11 december 2008

Hur många liv har NI kvar ?

Damer 70+, stannar ALLTID vid övergångställen. Helst en bit ifrån så att man inte ska veta de ska gå över eller inte.
Yngre personer kanske slår en titt innan de börjar gå över, om man har tur.
Barn tittar ordentligt åt alla håll, de stannar också, innan de passerar gatan. Konstigt att de ränderna går ur ju äldre de blir....

Mammor med barnvagn, där måste ligga något stort fel. Vet inte om det är just där jag åker eller runt där jag bor, men det har inträffat på andra platser också. Jag blir både rädd och attans förbannad !
Ut med vagnen först i gatan, utan att se sig om. Speciellt denna årstid är det aningen otäckare, kan vara lite svårare att få stopp....
Men nej då ut med den bara, jag trodde att de hade det käraste liggandes i den, men ut med barnvagnen bara.


En sak till när jag håller på i lektion trafikvett. REFLEXER, REFLEXER och REFLEXER ! Det är INTE nördigt att ha en reflex, bara dumt att vara utan !



(det var faan till att vara präktig !)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar