måndag 15 december 2008

Nattsudd


Vore det inte bättre att sova så här dags ? Klart det vore... har frågat herrarna som väckt mig, varför vi skulle vara vakna nu. Inget svar...
Om det ändå vore så väl att det varit El Toro och inte herrkatterna som väckt mig. Då hade jag inte bloggat, då hade vi...
Men här sitter jag nu.
En trevlig helg har flaxat förbi. I lördags var det frosseri med stort julbord på Väderstad Centralkrog. En helt ny öppnad restaurang, mitt ute på "landet". Mycket fint och mat som smakade mer !
Gör ett besök i Väderstad, de serverar lunch månd-fred. Lyxlunch.
Ahhh, nu blir jag ju hungrig också....
Det drar verkligen ihop sig mot Jul. Härligt ! El Toro är lång ledig över Jul & Nyår. Tid att umgås med familj och vänner. Favorit Pojken, han som för tillfället är bosatt i Tokyo, kommer hem över helgerna. Faster, alltså jag, ska sitta och hålla handen på honom mest hela tiden ! Han tror att han ska få tid att "hänga" med kompisar..... Stackarn !
Snart Jul ja, ska göra lite Jullistor av olika slag fram tills dagen D. Mat, godis, musik, attintevarautansaker, böcker och kanske annat som dyker upp i hjärnkontoret.
Jaha, nu har "pälsarna" lagt sig... nu verkar det visst som om vi sova en stund...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar